20 november 2010

Vecka 12+2 - Bebisstrumpor.

Den tjugoandra november så fyller jag år, tjugofyra år närmare bestämt. Inte för att tjugofyra är någon ålder men det känns ändå som att man börjar närma sig trettio och jag måste väl kanske erkänna att jag börjar få lite av en trettioårskris.

Idag så har vi därför haft födelsedagskalas lite i förskott eller vad man ska kalla det. Hur som helst så valde vi att ta tillfället till att berätta att vi är gravida genom att ge våra mammor var sin present. Ett litet paket inslaget i barnpapper innehållande två stycken bebisstrumpor, en rosa och en blå, och ett kort med följande text:
En är rosa,
En är blå,
I juni får ni reda på,
Vilken som passar på min tå.
Jag tog ett djupt andetag och väntade mig det värsta, men så till min förvåning så sa de inte så mycket. De blev väl troligen mest chockade båda två eftersom jag och Älsklingen inte har varit tillsammans i mer än nio månader och redan bestämt oss för att skaffa barn tillsammans.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , .

0 kommentarer:

Skicka en kommentar