10 februari 2011

Vecka 24+1 - Ett år tillsammans.

Idag firar jag och Älsklingen att vi har varit tillsammans i ett år. Det var den tionde februari som vi träffades på riktigt men jag hade två veckor innan suttit på en föreläsning och uppmärksammat henne.

Det var i mitten av januari. Klockan var strax efter tre på eftermiddagen och jag satt i Härnösand på en av veckans alla föreläsningar. Jag satt längst bak i salen och två rader framför mig satt Hon. En jättesöt tjej med kort brunt hår, blågröna ögon och ett par svarta glasögon. Hon hade på sig ett vitt linne, en blå blus, ett par jeans och svarta stövlar.

Jag satt som helt i en annan värld, jag kunde nästan inte slita min blick ifrån Henne. Jag satt som förtrollad. Varje gång Hon vände sig mot mitt håll blev jag dock alldeles panikslagen: Tänk om hon såg att jag kollade på henne.

Nu ett år senare så har vi flyttat ihop, blivit gravida och har just börjat...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , .

0 kommentarer:

Skicka en kommentar