9 mars 2011

Vecka 28+0 - Sympatigravid.

Jag har så långt tillbaks jag kan minnas varit överviktigt. Däremot så har jag gjort ett flertal försök vad det gäller att gå ned i vikt och har faktiskt varit tretton kilo lättare än vad jag var när jag vägde som mest. Sedan blev vi gravida och jag har nu lagt på mig ytterligare tre kilo utöver det jag vägt som mest tidigare.

Viktuppgången är dock bara en del av det hela och när man tänker på vad som är speciellt med att att vara gravid så tänker i alla fall jag i första hand på alla dessa så kallade cravings som de blivande mammorna får, att de blir sugen på de mest oväntade saker.

Vilket som så skrev Älsklingen för några veckor sedan att det ibland känns som att jag har mer gravidsymptom än henne och jag är nog beredd att hålla med, i alla fall till en viss del.

Jag har gått upp i vikt, jag springer på toaletten så ofta att det känns som att jag inte gör något annat, jag sover dåligt på nätterna och är ofta trött.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , .

0 kommentarer:

Skicka en kommentar