29 maj 2011

Vad heter hon?

För någon månad sedan började Vi att kolla på namn till Truls. Vem vet vad Truls kommer få heta? Det kanske kommer ut en liten pojke som ser ut som ett troll, i sådana fall skulle Truls kännas som ett ganska givet val, i alla fall för mig!

Jag ska väl erkänna att jag trodde det skulle bli en pojke så jag har väl inte hunnit känna efter så mycket på olika flicknamn.

Vad som har blivit populärt på senare tid är dock namn från början av nittonhundra, något som jag förknippar mest med mormor och morfar eller farmor. Jag har väl aldrig varit mycket för just den typen av namn, det känns som sagt att de är förbi?

Men så har vi då Signe, snart åttio år gammal och världens mysigaste granne. Jag och Älsklingen brukar gå över några gånger i veckan och vi är alltid välkommen, vi brukar motionera kortleken som Signe brukar säga. Så om man tänker på det så kanske jag kan tänka mig att döpa min dotter till Signe, efter granntanten då alltså.

 Läs även andra bloggares åsikter om , , , .

0 kommentarer:

Skicka en kommentar