9 november 2011

Barnvakt.

Idag strax efter klockan nio knackade Lilltösens Farmor på dörren, lilltösen låg och sov i barnvagnen sedan tjugo minuter tillbaka. Själv satt jag och läste några nya blogginlägg som blivit publicerade på morgonen.

Foto: Lars-Erik "Larschan" Ekström.
Den tjugoåttonde oktober kom jag hem efter att ha spenderat en vecka på hotell men sedan dess har det inte varit en lugn stund och nu på söndag ska jag åka iväg igen, bara de att det är en hel del som måste göras innan jag (kan och) ska åka.

I måndags så började jag skriva i ett Word-dokument, jag skrev, citerade, raderade och skrev in källförteckningar. Drygt trettio timmar senare så hade jag skrivit klart dokumentet och kunde skicka det. Då var det meningen att jag skulle börja skriva ett nytt Word-dokument som skulle vara klart för att skickas drygt sex timmar senare.

För att hinna skriva klart och skicka det andra dokumentet (i tid) så kom lilltösens farmor hit för att avlasta mig (och älsklingen) vilket har varit väldigt betydelsefullt, nu är jag ikapp med vad jag ska ha gjort tills idag så att nu är det bara ta nya tag.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , .

0 kommentarer:

Skicka en kommentar