3 november 2011

Bilstolsspecial.

Idag låg det en tidning från Jollyroom i brevlådan, Jollyroom tipsar om bilstolsköpet. Den kan ju Du kolla i, sade Älsklingen och mer eller mindre slängde tidningen till mig.

Jag har väl mer eller mindre funderat på att köpa en ny bilbarnstol till lilltösen sedan två månader tillbaka, inte för att hon egentligen behöver någon under de kommande två eller tre månaderna men ändå. Jag vill att lilltösen ska ha en riktig bilbarnstol.

Som det ser ut nu så har jag varit tvungen att införskaffa en bältesförlängare för att överhuvudtaget kunna montera babyskyddet i baksätet. Men det verkar bli värre för att om två eller tre månader så är det dags att byta till en riktig bilbarnstol.

Med en riktig bilbarnstol så kommer även nya problem, bilbältet kommer att räcka till men då kommer jag eventuellt bli tvungen att skjuta fram passagerarstolen allt vad som överhuvudtaget är möjligt för att få plats med en riktig bilbarnstol.

Jag har kollat på en del bilbarnstolar och hittat en som fallit mig i smaken så nu fattas det väl bara pengar för att finansiera ett köp, helst nu innan jul dessutom, den tiden på året när man i regel redan har mer utgifter än inkomster.

Läs även andra bloggares åsikter om babyskydd, bilbarnstol, barnstol, bil.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar