15 november 2011

Vad gör en Pappablogg läsvärd?

Den första november var det ett år sedan jag började blogga på Pappas lilla Truls. En blogg som jag skriver av den enkla anledningen att graviditeten och att jag ska bli pappa är det största som hänt mig. Graviditeten och min vardag med Truls är någonting jag vill minnas för resten av mitt liv.

Under året som gått så har jag skrivit drygt trehundra inlägg men det är inte förrän nu som jag egentligen har börjat tänka på vad det är som gör en Pappablogg läsvärd: Är det ens en Pappablogg eller är det bara en blogg skriven av en Pappa?

Foto: Rebecca Rehn.
Om två veckor kommer jag att göra ett försök att ändra på Pappas lilla Truls under någon månad framöver för att försöka få fler läsare, läsare som kommer tillbaka, läsare som kommenterar. Men vad är det som gör en Pappablogg läsvärd?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , .

4 kommentarer:

Linda Hasselblad sa...

En pappas vardag kombinerat med lite humor, fakta och länkar kanske? Sen tycker jag att foton är oslagbara.

Larschan sa...

Ska börja skriva annorlunda när jag fyller tjugofem, ta med lite mer "annat", saker som läsare tycker är intressant. Men fram till dess så får bloggen fortsätta i sin vanlig ordning.

Linda Hasselblad sa...

Tycker du har en riktigt bra blogg så "keep it up".

Josefin sa...

Jag läser din blogg varje dag och jag tycker den är bra. Tro på dig själv och att du kan, var inte så självkritisk för det tror jag dessvärre att du är.

Skicka en kommentar