1 december 2011

Första december.

Igår var det den sista november. Den dagen på året då man i alla fall i min familj (när jag bodde hemma hos mamma) hänger upp julstrumpan på dörren till sitt rum.

Jag gick och lade mig tidigare än vad jag brukade göra i vanliga fall, tror jag gick och lade mig redan när klockan var strax efter sju. Jag ville att det skulle bli den första december och att det skulle finnas något i julstrumpan när jag vaknade på morgonen.

Kommer så väl ihåg hur man vaknade av att det var något som skrapade lite mot dörren men att man låg kvar tills det blev knäpptyst igen. Då smög man försiktigt upp ur sängen, öppnade dörren och tog vad som låg i julstrumpan.

Det spelade ingen roll vad det låg i julstrumpan, man blev alltid lite glad. Jag kommer ihåg att det var någonting som återkom i julstrumpan år efter år och ibland till och med flera gånger innan julaftonsmorgonen. Men ändå blev man alltid lika glad.

Tänk om man fick vara barn igen - Litervis av julmust, Aladdin chokladaskar, Kalle Anka klockan kvart över tre och att det är jultomten som kommer med julklapparna.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , .

0 kommentarer:

Skicka en kommentar