28 februari 2012

Hur håller man kärleken levande?

Idag har Vi varit till Barnavårdscentralen för att träffa en från Familjerådgivningen. Det låter väl betydligt värre än vad det var, det låter kanske som att det inte är så bra mellan mig och Älsklingen och att Vi därför valt att träffa Familjerådgivningen?

Dagens möte hade Barnavårdscentralen bokat in mer som ett informationsmöte för att Familjerådgivningen skulle få möjlighet att ge några god råd hur man Hur man håller kärleken levande och det var ett ganska lärorikt möte måste jag nog ändå säga, Vi fick möjlighet att prata om all tid som finns i vår vardag, just det här med att det är Föräldratid, Vi-tid och den som det kanske är allra minst av, Jag-tid.

Oavsett vad Vi väljer att kalla tiden för så är det ju en bristvara i vardagen oavsett hur man vänder och vrider på den känns det som. Men som Familjerådgivningen också sa så handlar det ju om att prioritera, men frågan är då hur det ska gå att prioritera när det finns alla dessa måsten som det inte går att välja bort?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , .

1 kommentarer:

Louise Sjögren sa...

De pratade om det på föräldragruppen jag gick på innan förlossning. Hur viktigt det är, mitt uppe i mamma/papparollen, att det finns "Vi-tid". Alltså då till exempel Lisa och Pelle är med varandra. Men även att Lisa och Pelle ska ha "Egen-tid". För att få vara för sig själv, med det man själv vill göra.

Skicka en kommentar