21 februari 2012

Kärlekshistorier.

Idag kom Älsklingen och frågade mig om jag inte kunde skriva en kärlekshistoria, hon menade på att det är jag som är den som har lättast att skriva av oss. Sagt och gjort så skrev jag ihop lite kort hur våra liv förändrades en kylig vinterdag för två år sedan (varför jag skulle skriva denna kärlekshistoria finns det att läsa mer om här).

Det var i mitten av januari tvåtusentio som allting började. Klockan var strax efter tre på eftermiddagen och jag satt i Härnösand på en av veckans alla föreläsningar. Jag satt längst bak i salen och två rader framför mig satt Hon. En jättesöt tjej med kort brunt hår, blågröna ögon och ett par svarta glasögon. Hon hade på sig ett vitt linne, en blå blus, ett par jeans och svarta stövlar.

Jag satt som helt i en annan värld, jag kunde nästan inte slita min blick ifrån Henne. Jag satt som förtrollad. Varje gång Hon vände sig mot mitt håll blev jag dock alldeles panikslagen: Tänk om hon såg att jag kollade på henne.

I början av februari, ganska precis en månad efter detta så skrev Hon till mig på en community. Jag trodde först att det var en dröm, och jag vet inte hur många gånger jag kollade igenom hennes fotografier som fanns upplagda på sidan innan jag förstod att det faktiskt var hon. Vi pratade om allt mellan himmel och jord och ibland om ingenting, vi bytte telefonnummer och fortsatte prata med varandra över telefon för att några dagar senare komma överens om att vi skulle träffas.

Den tionde februari. Det var en onsdag. Idag skulle vi träffas. När klockan började närma sig tio och jag var halvvägs ner på centrum så ringer Hon: ”Nu är jag framme. Jag står bakom Pizzerian, mitt emot Konditoriet.” Det dröjde inte allt för länge innan jag också kommer dit, Hon stod där på trottoarkanten och såg ut som hon var vilse. Hon var så fin. Jag ville bara springa fram och ge henne en kram.

Väl hemma hos mig så visade jag Henne runt i lägenheten. Hon somnade i min soffa. Jag lade mig lite försiktigt bredvid Henne. När hon vaknade så kysstes vi. Vi kysstes. Jag blev förälskad.

Hon börjar hälsa på mig oftare och oftare, till en dag då Hon blir kvar. Vi bestämmer oss för att flytta ihop. Nio månader senare så gör vi ett graviditetstest som visar positivt. Vi skulle bli föräldrar. Och den tjugotredje maj tvåtusenelva så kommer till slut den dagen vi längtat efter i flera månader, vi blir föräldrar till världens underbaraste dotter.

Drygt nio månader efter det, och två år sedan vi träffades den där onsdagen så är vi nu förlovad sedan två veckor tillbaka och jag älskar henne lika mycket som jag alltid gjort.

Foto: Lars-Erik "Larschan" Ekström med hjälp av fjärr-utlösare.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , .

2 kommentarer:

Ubbe sa...

Vilken fin berättelse.

Tommy Kjaersgaard sa...

Fin liten berättelse.

Skicka en kommentar