10 februari 2012

Två år tillsammans.

Idag har Älsklingen och jag varit tillsammans i två år. Det är väl ganska speciellt? Nog för att det kanske har varit lite upp och ned under de senaste månaderna men det blev lite av en nystart i och med att vi förlorade i princip allt vi ägde och hade.

För första gången på länge kunde vi glädjas åt att vi i alla fall hade varandra.

Foto: Lars-Erik "Larschan" Ekström med hjälp av fjärr-utlösare.
Idag frågade jag Älsklingen om hon ville förlova sig med mig. Till skillnad från hur man kanske ska göra så frågade jag Älsklingen om hon ville följa med och kolla på förlovningsringar. Vi hade ändå pratat om att vi skulle förlova oss sedan några veckor tillbaka och vad passar väl bättre än att göra det på vår två-årsdag?

Anledningen till att vi gick tillsammans och kollade på förlovningsringar var för att Älsklingen och jag har väldigt olika smak, så därför valde jag att ta med Älsklingen och det var nog en himla tur att jag gjorde det - Älsklingen provade nämligen varenda förlovningsring (och vigselring) som fanns i butiken säkert tre gånger, var ringen inte för smal så var den för bred, var den fin för henne så var motsvarande för feminin för mig (enligt henne) och sådär stod vi och provade ring efter ring i två timmar innan vi till slut lyckades enas om en förlovningsring, en Harmoni 91-4 i silver.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , .

2 kommentarer:

Tina sa...

Grattis!!!

Henke sa...

Stort Grattis, vad skoj.

Skicka en kommentar