23 mars 2012

Barnfri ännu några dagar.

Idag klockan halvelva så kom ju äntligen Lilltösen hem igen efter att ha varit hos sin farmor i några dagar (mer om det finns att läsa här).

Hur som helst så hade Älsklingen planerat att åka hem till Lilltösens mormor och morfar någon dag framöver, någon dag framöver då tänkte jag att det skulle bli lagom till nästa helg eller så men det det blev ändrade planer.

Älsklingen och Lilltösen åkte hem till Lilltösens mormor och morfar redan idag på eftermiddagen. Jag fick i och för sig förfrågan om att följa med men jag valde att stanna hemma istället (eftersom att vi kanske kommer åka dit nästa helg ändå).

Åter igen är jag alltså barnfri några dagar och som vanligt (när jag är alldeles ensam hemma) så brukar jag ta den första eftermiddagen och kvällen till att bara göra saker som jag tycker är intressant, saker som jag kanske inte hinner med i vanliga fall eller som jag skulle vilja lägga mer tid på i vanliga fall.

Idag (eller ikväll kanske man ska säga då) så har jag skrivit några nya blogginlägg, gjort lite reklam för Vi Föräldrars nya tidning Första året som kommer finnas i butik nästa vecka (som min förlossningsberättelse kommer vara med i) samt att jag har skapat ett ny forumtråd på pappaforumet Småbarnsfarsa, Hur gör egentligen ensamstående föräldrar? (mer om den finns att läsa här).

Vad det blir resten av kvällen återstår att se men jag ska väl försöka att komma i säng ganska tidigt i alla fall men innan dess kanske jag skriver någon tänkvärd text som jag kan skicka in till någon tidning eller använda i bloggen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , .

0 kommentarer:

Skicka en kommentar