8 april 2012

Långpromenad med Lilltösen.

Idag har jag och Lilltösen varit på en långpromenad tillsammans, nog för att det var jag som promenerade medan Lilltösen sov större delen av promenaden men ändå.

Något som jag funderat över senaste dagarna och som jag tycker är ganska krångligt är att om en jag eller Älsklingen vill vara ifred för att göra någonting som inte går att göra om Lilltösen är med, då finns det nästan bara en sak att göra och det är att en av oss får gå ut med Lilltösen (och oftast blir det en långpromenad).

Foto: Lars-Erik "Larschan" Ekström.
Det finns tyvärr inte så många andra föräldralediga pappor (eller mammor heller för den delen) som jag umgås med här på orten (jag hade väl däremot inte tackat nej till att lära känna fler) men vad kan man liksom hitta på (bortsett från långpromenader) under några timmar de gånger som Älsklingen vill vara ifred?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , .

0 kommentarer:

Skicka en kommentar