30 maj 2012

Sömnbrist.

Igår kom jag att tänka på det här med sömn eller bristen på sömn rättare sagt. Vad jag började fundera på var hur många timmar mindre jag egentligen sover på en natt nu sedan jag blev pappa jämfört med vad jag gjorde innan jag blev pappa.

Innan Lilltösen föddes brukade jag sova mellan åtta och nio timmar per dygn men nu sedan Lilltösen föddes får jag bara sova mellan fem och sex timmar per dygn.

Om man räknar på att jag har fått sova två timmar mindre per dygn sedan jag blev pappa till skillnad mot vad jag gjorde innan skulle det betyda att jag har fått sova sjuhundratrettio timmar mindre det är året som pappa till skillnad mot vad jag har gjort under tidigare år.

Foto: Malin Stensson.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , .

0 kommentarer:

Skicka en kommentar