13 juni 2012

Den där timmen med sömn.

Jag har ju skrivit om det här med sömbrist och att aldrig få sova här i bloggen några gånger förut. Som det ser ut nu så har Lilltösen trots allt sina sömnrutiner även om jag kan tycka att det är onödigt att kliva upp klockan fem eller sex för att sedan bli trött och vara tvungen att vila någon timme där på förmiddagen när klockan är nio.

Men den där timmen med sömn på förmiddagen, att den kan göra så mycket.
Det kanske verkar en aning överdrivet men det där timmen på förmiddagen kan faktiskt göra en hel del när det kommer till att hålla sig vaken på eftermiddagen
och framför allt kvällen.

Igår till exempel blev det inte att Lilltösen fick vila någonting på förmiddagen och då blev det ju inte att jag fick vila någonting heller. När klockan började närma sig fyra kände jag dock att det kunde vara skönt att ta det lugnt en stund så jag lade mig i sängen men jag råkade somna och sov en och en halvtimme.

Idag vaknade jag klockan halvåtta men när klockan började närma sig tre fick jag faktiskt känna mig besegrad. Jag bäddade ner mig i sängen och somnade nästan med det samma. Bara de att jag råkade sova i nästan fyra timmar.

Förstår inte hur man kan bli så trött på eftermiddagen bara för att man inte sover den där timmen på förmiddagen. Jag tycker ju inte att en ynka timme ska göra så himla mycket, men det kanske handlar mer om att man kommit in i en rutin?

Foto: Lars-Erik "Larschan" Ekström.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , .

0 kommentarer:

Skicka en kommentar