4 juni 2012

Sömnrutiner.

Idag vaknade Lilltösen klockan fyra för fjärde dagen (eller snarare natten) i rad. Första nätterna trodde jag att hon vaknade för att hon drömt en mardröm eller någonting men hon vill verkligen inte somna om.

Det känns verkligen som att vi aldrig hittar riktigt några bra sömnrutiner. Tidigare ville inte Lilltösen lägga sig förrän klockan nio på kvällen för att sedan vilja kliva upp klockan halvsex.

Nu vet jag inte om Lilltösens nya sömnrutiner kan bero på att vi håller henne vaken till klockan tolv och sedan får hon sova två tre timmar (ungefär de tiderna som de sover på förskolan) och sedan lägger vi henne för natten klockan halvsju sju.

Jag vet inte hur många dagar till (eller snarare nätter som sagt) som jag orkar kliva upp klockan fyra efter att sovit som mest fem timmar. Samtidigt känns det väl som att det inte kan vara bara Lilltösen som har annorlunda sömnrutiner?

Foto: Lars-Erik "Larschan" Ekström.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , .

2 kommentarer:

Tommy Kjaersgaard sa...

Du förbereder mig bra inför mina nätter/mornar med Lillen.

Tina sa...

Jag har funderat på detta med förskolan faktiskt. För hur trött vår tös än är så ska hon ändå upp mellan 6-7 varje morgon. Sedan blir hon så trött att hon måste lägga sig igen efter någon timme och sova. Sedan sover hon en gång till efter lunch och lägger sig sedan i vanlig ordning för kvällen mellan 19-20.
Men jag förstår inte varför hon ska envisas att kliva upp när hon ändå vill lägga sig på en gång efter hon har ätit. Hon kanske vaknar för att hon är hungrig, men hon vägrar somna om i vår säng utan ska ut i vagnen sedan.
De har minsann sina konstiga rutiner.

Skicka en kommentar