18 juni 2012

Tävling: Coola Pappor - en bok om män och föräldraskap.

I början av oktober förra året fick jag mitt exemplar av boken Coola Pappor - en bok om män och föräldraskap (mer om det finns att läsa här). Jag satte mig i soffan, öppnade boken och bläddrade fram till första sidan.
När jag fick mitt första barn hade jag ingen riktigt klar bild av vad det innebar att vara pappa. Kanske såg jag mig själv putta på någon gunga, bygga ihop en bilbana eller lattja lite med en fotboll i trädgården. Jag såg definitivt inte framför mig en tillvaro av vaknätter, nerkissade blöjor, smutsiga bodies eller ett liv där jag inte längre kunde göra som jag ville. Hur i hela friden kunde ett litet barn förändra mitt liv så fullkomligt?
Martin Melin hade lyckats fånga mig totalt, jag som inte ens tycker om att läsa ville fortsätta. Dess värre blev det inte många fler sidor utan boken hamnade långt in i en byrålåda och där har den legat sedan dess.

I mitten av mars fick jag ännu ett exemplar av boken Coola Pappor - en bok om män och föräldraskap, men till skillnad från det exemplar jag själv beställt var det ett signerat exemplar (mer om det finns att läsa här).

Jag har därför inte bara ett utan två exemplar av boken Coola Pappor - en bok om män och föräldraskap, och inte ens jag kan väl behöva två exemplar av en och samma bok så jag tänkte ha en tävling där det finns chans att vinna det ena exemplaret.

Tävling: Coola Pappor - en bok om män och föräldraskap

Motivera vad en cool pappa är för dig och skriv det här som en kommentar på blogginlägget senast den åttonde juli.

Just den här tävlingen är inte sponsrad av Coola Pappor på något sätt.
Jag har däremot frågat Martin Melin om det var okej att jag anordnade 

en tävling där man har chansen att vinna hans bok.

Foto: Lars-Erik "Larschan" Ekström med hjälp av fjärr-utlösare.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , .

8 kommentarer:

Juan Mella sa...

En cool pappa för mig är pappan som gör häftiga saker, som klär sig med stil och lever livet på ett bra sätt inför barnet. Varför? Sådan är jag.

Familjen Ax sa...

En cool pappa är en pappa som vågar vara en pappa fullt ut. En pappa som kan dela sitt liv med sitt barn, som tar ansvar och inte räds andras åsikter om papparollen. En cool pappa är inte bara pappa när det är roliga saker på schemat. En cool pappa är närvarande, uppmuntrande och engagerad!

Unknown sa...

En cool pappa är just en pappa som vågar att vara ens pappa, att våga stå emot alla fördomar som en pappa får. En pappa ska kunna dela sitt liv med sina barn, en som tar sitt fullaste allvar när barnet har kommit till världen och resan som pågår resten av deras barns liv. En cool pappa är en pappa som orkar gå igenom motvind för att finna lyckan i deras barns liv, en cool pappa är en pappa som alltid stöttar och lägger ner sitt hjärta för sina barn och strider mot orättvisor som kan komma att ske när en skilsmässa är uppe på yta. En cool pappa är för mig en närvarande, och engagerad i din papparoll.

Anna sa...

För mig som kvinna är en cool pappa en pappa som är närvarande, en pappa som stöttar lika mycket på fotbollsträningen som på bowlingträning.
En som värdesätter familjen men ändå hittar på saker själv.

Att ta lika ansvar och att inte vara rädd för att vara ensam med barnen, att bara pappa/barn hittar på saker och har kul.

Det behöver inte vara Liseberg eller såna saker utan det kan vara att ha en mysig lässtund tillsammans.

Fin tävling hur som helst.

Sofia sa...

För mig är en cool pappa en som finns där, ställer upp. Som tar sig tid att lyssna när det behövs. Som tar sig tid till varje barn och gör saker enskilt med varje barn. Som är ärlig och kommer med råd. En som är kärleksfull och visar känslor.

Linda sa...

En cool pappa är en som inte är "barnvakt" åt sitt eget barn.

Ann-Sofi sa...

En cool pappa för mig är en pappa som är trygg i sig själv. Vågar vara pappa i alla lägen och ställer upp i vått och torrt.

En cool pappa är någon som man kan gå till i både torrt, vått, glädje, rädsla, lycka och sorg och han finns där. Det är en COOL pappa.

Tommy Kjaersgaard sa...

En cool pappa för mig är en som tar alla hinder i faderskapslivet med en klackspark, som alltid finns där för sitt barn. En cool pappa är en pappa som inte rädslas av att skämma bort sig offentligt för att få sitt/sina barn glada. En pappa som tar sin tid att lyssna på en om man har frågor och problem.