18 maj 2015

Hämtat ut medicin på Posten.

I onsdags provade jag att lägga en order på Apotekets hemsida, för att på så vis kunna hämta ut det på Posten istället för att behöva passa Apotekets öppettider.

Måste ändå säga att det var väldigt smidigt, loggade in på Apotekets hemsida med BankID, skrev in personnummer för Lilltösen och sedan låg alla hennes receptbelagda mediciner i en lista så det var bara klicka i vilka man ville beställa.

Och idag två postdagar senare fick jag en SMS-avisering att jag kunde hämta ut min order.

Foto: Lars-Erik "Larschan" Ekström.
Känns fortfarande väldigt orättvist att Lilltösen ska behöva äta så himla mycket medicin. Längtar redan till den dag då vi förhoppningsvis kan sluta med Heracillin®. Då blir det i alla fall nio tabletter mindre per dag. Kan fortfarande inte förstå att Lilltösen ska behöva äta tjugotvå stycken tabletter per dag.

Läs även andra bloggares åsikter om , , .

1 kommentarer:

Sofia sa...

Haka inte upp dig på antalet! Jag har alltid tagit säkert 40 tabletter om dagen (Creon inräknat) men man lär sig. Visst, vissa tabletter är värre än andra och kräver lite mer träning, men tillslut blir det vardag och man bryr sig knappt.

Skicka en kommentar