17 januari 2011

Vecka 20+5 - Bebislängtan.

Nu börjar det hända en del på bebisfronten, dock inte för min egen del. Två av mina väninnor har varit gravid sedan någon gång i maj, och ett beräknat födelsedatum på någon gång i början av februari.

Den ena väninnan hade ett beräknat födelsedatum tredje februari men den tolfte januari så hände det magiska. Klockan fem fick vi veta att de satt i gång födseln och senare samma dag blev hon mamma till en liten flicka på fyrtioåtta centimeter och tvåtusensjuhundra gram.

Den andra väninnan är där emot fortfarande gravid. Men till skillnad mot mina väninnor så har vi drygt hundratrettio långa dagar kvar till vårt beräknade födelsedatum, den sista maj.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , .

4 kommentarer:

Anna sa...

Det går fortare än man tror. Jag lovar. Helt plötsligt sitter man där och funderar på vart tiden tog vägen egentligen. Är det dags?! Nu??!! REDAN??!! Nämen jag har ju inte hunnit!!!

Larschan sa...

Det låter "toppen"! Vill att den liten ska komma ut någon gång! Sen när H*n väl är ute så kan h*n dock få vara liten lääänge!

Agneta Olofsson sa...

Hade inte läst detta tidigare! Jodu Ida hade bråttom! Tänk nu är hon redan 2,5 månader! (12 veckor nu på onsdag)

Larschan sa...

Kul att du är in och läser bloggen lite i alla fall! Det uppskattas, och extra kul att du kommenterar!

Skicka en kommentar