17 januari 2011

Vecka 20+5 - Småbarnspappor.

Nu har Vi gått halvvägs men ändå känns det som att det är en evighet kvar. Idag har det varit väldigt mycket bebis på schemat: Dagen började med pappasnack med en nybliven pappa och sedan träffade Vi en väninna som är gravid i åttonde månaden.

Utöver det så har Vi varit och lånat böcker. Jag lånade Att bli PAPPA – så funkar det, och ABC för småbarnspappor, två böcker som är skrivna för den gravida pappan. Att bli PAPPA – så funkar det, har jag lånat förut och det är en bok jag kan rekommendera, det är för övrigt den jag citerat ifrån tidigare.
Du kanske känner dig själv i dag. Du kanske är en lugn, samlad och rationell person. Men för den som väntar eller har barn, är tillvaron varken lugn eller alltid heller rationell. Att bli pappa är skratt, gråt, stolthet och oro – på en och samma gång. Att bli pappa är att bli vuxen, men också barn på nytt. (Helling, 2001)
Apropå att låna böcker så får jag inte glömma Barnaboken, som jag lånade i torsdags. Enligt en väninna så ska det var en mycket bra bok, det ska finnas svar på det mesta. Om det är så kan jag dessvärre inte svara på för jag har massa annan litteratur som jag måste läsa först, skollitteratur.

Referenser:
Helling, J. (2001). Att bli pappa – så funkar det. Bonniers Tidsskrifter AB.

Läs även andra bloggares åsikter om , , .

0 kommentarer:

Skicka en kommentar