27 maj 2011

Första dagen hemma.

Då börjar den här dagen att lida mot sitt slut och jag måste väl säga att det börjar väl sakta men säkert sjunka in att jag nu mer kan kalla mig för pappa.

Natten har varit lugn, förutom att väckarklockan har ringt var tredje fjärde timme. Det känns dock en aning taskigt att man ska vara tvungen att väcka lilltösen var tredje fjärde timme bara för att hon ska ha mat för som det ser ut nu så skulle hon kunna sova dygnet runt om hon fick.

Idag har vi i alla fall varit till Barnavårdscentralen för att väga lilltösen ytterligare en gång innan helgen och tyvärr hade hon tappat ytterligare lite vikt. Ska väl försöka att väcka lilltösen oftare för att få i henne mer mat men det känns som att var tredje timme på natten redan är vad man klarar av.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , .

4 kommentarer:

Ann-Charlotte Ivares sa...

Vilket vansinne! Det där höll dom på med på 70-talet och sen tyckte dom att det var helt fel. Nu har dom börjat igen! Huga. Tänk dig själv att bli väckt när du sover som bäst för att någon tycker att du ska äta. Lyd ett råd från en trebarnsmor. Skit i det där och låt tjejen sova. Hon säger till själv när hon är hungrig.

Larschan sa...

Jag gör bara som barnmorskorna rekommenderar, vilket jag hoppas är det bästa.

Larschan sa...

Vad som ska tillägas är väl att lilltösen hade väldigt lågt blodsocker första dygnen och det var därför som vi var tvungen att mata henne var tredje fjärde timme.

Ann-Charlotte Ivares sa...

Okej. Ja då är det förståeligt.

Skicka en kommentar