16 maj 2011

Vecka 37+5 - Förlossningsvärkar?

Igår kväll klockan nio så började sammandragningarna och idag väckte Älsklingen mig strax före klockan fem. Det blir inte bättre... Känner av dem ännu, fast det har blivit lite intensivare...
Jag känner mig dock väldigt osäker på hur man ska veta att det är dags och nu känner man väl inte för att åka in igen i första taget heller nu när det blev som det blev, jag trodde dock att det var på riktigt men nu kanske man väntar till vattnet går? Men vad händer om man är öppen tre centimeter och vattnet går? Med tjugo mil till förlossningen så känner jag mig väldigt nervös.
När vi frågade vår egen barnmorskan hur man ska veta om det är dags (om man vaknar mitt i natten) så svarade hon att man kunde ta två Alvedon, duscha och äta en smörgås. Om man inte kunde somna om igen sedan för att värkarna gör för ont så ska man ringa förlossningen.

Älsklingen har tagit två Alvedon, ätit frukost och tagit en dusch (som efter en stund blev ett varmt bad) men värkarna håller fortfarande i sig så om en stund ska vi åka upp till vår barnmorska för att höra hur vi ska göra.

Läs även andra bloggares åsikter om , , .

0 kommentarer:

Skicka en kommentar