19 maj 2011

Vecka 38+1 - Pappabloggar.

Idag har jag hjälpt Älsklingen att starta upp en ny blogg, Mammas lilla Truls. Jag gjorde det enkelt så att bloggen ligger kvar på samma webbadress som tidigare men hennes nya blogg kommer rikta sig mer mot hur det är att vara mamma, istället för hur det är att vara gravid.

Jag har hållit på med skrivning i många olika former i några år tillbaka. Allt började väl med att jag som tjugoåring började blogga allt mer seriöst, jag hade under loppet av två år fem olika bloggar och skrev på tre olika domäner. Som tjugoettåring så spenderade jag ett helt år med att utveckla mitt skrivande med hjälp av min dåvarande svenskalärare och året där på så praktiserade jag tre månader på en tidning där jag skrev en del egna artiklar som sedan publicerades i tidningen.

Jag lägger dock väldigt mycket tid på mitt skrivande men jag vill kunna känna mig stolt över det jag lägger ut så att andra kan läsa.

Någonting som jag inte har berättat (och som gjort att Älsklingen kanske känner en del press på sig angående sin blogg) är att jag senare i sommar kommer ansöka om att få vara en av tio bloggskribenter på Coola Pappor, någonting som kan ge mitt bloggande en liten skjuts?

Läs även andra bloggares åsikter om , , .

0 kommentarer:

Skicka en kommentar