20 maj 2011

Vecka 38+2 - Äta curry.

Du har tankar om hur du vill föda, du har packat väskan, det känns som om du skulle spricka om magen blev större och du går och väntar på de första värkarna. Och väntar. Och väntar en dag till. Har du hört begreppet äggsjuk höna? Nu förstår du vad det syftar på! Men oavsett hur gärna du vill få det överstökat och träffa den nya världsmedborgare, så kommer bebisen ut när den är redo och en del har mindre bråttom än andra. Om det har börjat pratas om igångsättning kanske du undrar om det finns sätt att skynda på förloppet. Varsågod, här har du några saker att pröva.

Nummer sju. Äta curry.
Hett kryddad mat rekommenderas ofta som ett sätt att sätta igång förlossningen så till middag idag stod det kyckling på menyn och det blev en rätt som jag bjöd min personal på när jag jobbade som kökschef i Torekov sommaren tvåtusensex.

Referenser:
Babycenter. (2011). Gravid: Naturliga sätt att sätta igång förlossningen. Tillgänglig: [www dokument] 2011, maj, 20. URL http://se.babycenter.com/pregnancy/labourandbirth/planningyourbabysbirth/naturalbringonlabour/.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , .

2 kommentarer:

Nicole Fältskog sa...

Ricinolja, färsk ananas och färdknäppar är det som jag hört om. Ricinolja funka för min mamma men då måste livmodertappen vara mogen!

Larschan sa...

Vi vågar nog inte prova oss på Ricinolja för det lät som att det kunde vara farligt om man läser på den sidan som jag refererar till...

Skicka en kommentar