27 juli 2011

Vad gör man som pappa när man är barnfri?

Igår när jag kom hem från jobbet så var det helt tyst i lägenheten,
ingen lilltös som grät och ingen Älskling att krama om och pussa på.

Älsklingen och lilltösen hade åkt hem till mormor och morfar och hade planerat att stanna där några dagar. Det kändes verkligen att det var någonting som fattades när de inte var hemma, det var så konstigt tyst på något vis.

Vad gör man egentligen som pappa när han är barnfri?

Jag har i alla fall ägnat kvällen till att fylla i lilltösens babyböcker samt kolla igenom alla fotografier som har blivit på lilltösen så här långt, drygt sexhundra fotografier så det var en hel del. Utav dessa sexhundra så valde jag ut drygt åttio stycken som jag ska skicka iväg för framkallning.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , .

2 kommentarer:

Agneta Olofsson sa...

Passa på att göra sånt som inte blir gjort annars och som du längtar efter att göra. Eller att bara göra "ingenting" kan vara skönt det också. Nu är ju inte jag "barnfri" alls, men det är mina tips...

Larschan sa...

Att göra "ingenting" är faktiskt väldigt skönt men man känner ju liksom som att man borde hitta på någonting, ta vara på "ledigheten" som sagt.

Skicka en kommentar