21 augusti 2011

Få sova en hel natt tillsammans.

Idag och de senaste veckorna eller månaderna har det inte blivit så mycket sömn. Jag vet inte vem det är som skriver artiklarna i diverse föräldratidningar om hur mycket småbarn sover de första månaderna.

Vi försöker i alla fall turas om så gott det går med vem som skall kliva upp på nätterna men det är inte ofta jag orkar kliva upp klockan fyra på morgonen.

Finns inte ord till hur mycket jag saknar att få sova en hel natt tillsammans med Älsklingen och att få vakna utvilad vid hennes sida dagen efter. Känns som att det skulle vara mysigt att få vara en dag eller helg tillsammans bara jag och Älsklingen för att få rå om varandra lite extra och göra saker som man inte kan i vanliga fall.

Frågan är bara om man kan skiljas från lilltösen eller om man bara går omkring och är orolig så att jag och Älsklingen inte hinner rå om varandra?

Foto: Malin Stensson.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , .

0 kommentarer:

Skicka en kommentar