31 oktober 2011

Ett graviditetstest som visade positivt.

Det var en helt vanligt oktobernatt, klockan var två och jag satt nyvaken i sovrummet. Eller förresten, det var inte alls vilken oktobernatt som helst. Det var den sista oktober och Älsklingen hade precis väckt mig med ett graviditetstest.

Det var den sista oktober förra året. Jag minns det som det var igår, jag förstod inte alls vad det var frågan om och jag förstod väl inte så mycket av graviditetstestet heller för den delen, ska det vara ett eller två streck om det är positivt?

Ett år har nu gått sedan den där natten i oktober och det är väl först nu som jag egentligen kan sitta och tänka tillbaks på vad som har hänt under det senaste året. När jag fick beskedet om att jag skulle bli pappa blev jag livrädd, sedan när det hela hade lagt sig så kände jag mig som världens lyckligaste, sedan blev jag livrädd igen.

Men så blev det då den tjugotredje maj och lilltösen kom till världen, alla bitarna föll på plats och jag var verkligen världens lyckligaste, världens lyckligaste PAPPA.

Foto: Lars-Erik "Larschan" Ekström dagen då lilltösen föddes.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , .

0 kommentarer:

Skicka en kommentar