1 januari 2012

Tvåtusenelva.

Idag är det den första januari och det är första dagen på tvåtusentolv. Vi har lagt tvåtusenelva bakom oss och öppnat upp för ett nytt år med nya möjligheter men vad hände egentligen under förra året?

Den tjugotredje maj är i alla fall den dagen på året som jag aldrig kommer glömma. Klockan var 18:51 och jag hade blivit Pappa till en liten tös som var 50 centimeter lång och vägde 3460 gram (mer om det finns att läsa här).

Foto: Ida Stensson.
Men sedan var det ju resten av året. Tolv månader, femtiotvå veckor eller trehundra och sextiofem dagar men jag kan bara minnas en dag? Vad är ens värt att berätta? När jag och Älsklingen hade varit tillsammans ett år? När jag fyllde tjugofem år?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , .

1 kommentarer:

Magnus sa...

Kan hålla med om att allt annat känns ganska obetydelsefullt vid sidan om att bli pappa.

God fortsättning!

Skicka en kommentar