20 februari 2012

Hur vill jag bli känd?

Hur vill jag bli känd? Hur vill jag att man ska komma ihåg mig? En sak är då säkert och det är att jag inte vill bli ihågkommen med någonting dåligt eller någonting som kan ge en negativ bild av mig.

Varför jag ställer mig denna fråga är för att det börjar bli väldigt många redaktörer för olika tidningar (som förknippas med graviditet eller barn) som vill intervjua mig till diverse olika artiklar till deras tidning.

Allt ihop började väl egentligen i och med min insändare i PAPPA Magazine (mer om den finns att läsa här) för efter den så har jag fått en hel del förfrågningar. Jag har bland annat blivit förfrågad av redaktören av Vi föräldrar om de fick ha med min förlossningsberättelse i deras nya tidning Första året, men det är faktiskt något som jag tackade Ja till så att den borde finnas med i nästa nummer av tidningen.

Jag har även blivit kontaktad av Parenthood Puzzle ännu en gång (mer om första gången finns att läsa här). Den här gången undrade de om jag ville gästblogga hos dem och om jag kunde skriva lite grann om föräldraledighet. Det tackade jag också Ja till så att det borde finnas att läsa på deras hemsida på fredag.

Men sedan var det ju det här med hur jag vill bli känd och hur jag vill att man ska komma ihåg mig. Jag fick nämligen en förfrågan av Vi föräldrar om jag även ville vara med i en intervju som handlade lite om att även vi pappor går upp i vikt under graviditeten men med en vinkling mot hur jag gjort för att bli av med gravidkilona.

Det tackade jag också Ja till. Men när jag svarat på alla frågor och skickat in den för granskning (om jag var på rätt spår) så kände jag att detta inte alls var någonting som jag ville skriva, jag ångrade att jag överhuvudtaget tackade Ja till intervjun. Jag vill inte bli ihågkommen som en Pappa som gick upp i vikt under graviditeten.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , .

0 kommentarer:

Skicka en kommentar