8 mars 2012

Idag har Vi tittat på får och lamm med Lilltösen.

Igår när jag pratade med Lilltösens farmor så berättade hon att hennes bror har får, lamm och getter där de bor nu (på deras barndomshem). Lilltösens farmor berättade hur små de hade varit när de föddes och hur gulliga de var.

Jag passade då på att ringa och fråga om vi fick komma och hälsa på, eftersom att vi hade redan hade vägarna förbi (två mil enkel resa från där Lilltösen farfar bor). Han blev lite överraskad när jag ringde, men det är väl helt förståeligt eftersom vi inte har pratat med varandra på drygt tio år, hur som helst så var vi välkomna dit.

Det kändes verkligen att det var tio år sedan som jag åkte den där vägen senast för det var så olikt sig, till att börja med så var vägen asfalterad, sedan när vi kom in i själva bobyggda så fanns det dock inga hästar där längre och sedan hade de börjat avverka halva berget mitt emot Lilltösens farmors barndomshem.

Fåren, lammen och getterna var som sagt också något nytt, djur som jag bara har dåliga minnen av från min barndom men den här gången var det jättetrevligt och för att inte tala om de små lammen som bara var några månader gamla, så himla söta.

Det gick bra för Lilltösen också, hon var lite försiktig till en början men efter ett tag så kollade hon och skrattade när de små lammen stångades med varandra.


Foto: Malin Stensson.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , .

1 kommentarer:

Louise sa...

Hihi, så sött! Det är ju bra att möta många olika slags djur och få en "djur vana". Det finns många barn som knappast klappat ett djur, som inte vet hur man betersig när man är vid dem. Bra att börja i tid!

Skicka en kommentar