28 mars 2012

Sommartid.

Igår väckte Lilltösen mig klockan sju, en timme senare än vad hon brukar. Jag tänkte först att hon äntligen hade börjat sova längre på morgonen, ändå tills det blev kväll och Lilltösen inte alls var trött när hon brukar vilja gå och lägga sig i vanliga fall. Klockan halvnio började hon äntligen bli trött, nästan två timmar senare än vanligt.

Det var inte bara väckning och läggning som blev en timme framskjutna igår, allt så som frukost, mellanmål, lunch, middag och kvällsmat blev alla en timme framskjutna.

Jag förstod verkligen inte hur detta kunde komma sig med idag berättade Älsklingen att det kanske är för att vi har gått över till sommartid, men att Lilltösen inte har gjort det (än).

Så måste det ju vara? Det var ju egentligen väldigt självklart, bara att jag inte tänkte på det själv. Men då är frågan för min mobiltelefon ställde om sig automatiskt till sommartid men hur gör jag då för att ställa om Lilltösen för som det ser ut nu så har ju alla dessa rutiner blivit helt upp och ned.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , .

1 kommentarer:

Louise Sjögren sa...

Försök hålla henne vaken och hoppa över eftermiddagsvilan. Så kanske rutinerna återgår.

Skicka en kommentar