Det känns som att Lilltösen har kräkts till och från i flera veckor och det verkar verkligen inte vilja sluta. Det blir bättre och hon får behålla maten och mår hur bra som helst, sedan går det två dagar och då börjar hon kräkas igen.
Jag vet snart inte vad vi ska göra för ringer Älsklingen till Sjukvårdsrådgivningen säger de bara att de ska prata med en barnläkare och återkomma och någon timme senare återkommer de i vanlig ordning för att berätta att barnläkaren har rekommenderat att vi ska ge ge Lilltösen Alvedon och försöka få i henne vatten.
Foto: Malin Stensson. |
Läs även andra bloggares åsikter om kräkningar, sjukvårdsrådgivningen.
1 kommentarer:
Jag har INGA bra erfarenheter av sjukvårdsrådgivningen. Sist jag ringde fick jag prata med en trött och leds kärring (ursäkta uttrycket) men så var det. Lilly hade haft 39,5 i feber med Alvedon i kroppen i nästan två dygn plus rossel och hosta.
Tanten svarade med ett stort suck och en gäsp tätt därefter. Hon gäspade och suckade när vi samtalade och till slut var jag tvungen att fråga om hon var trött varpå hon svarade: Vad tror du när man sitter i telefon heeela dagarna?
Det svaret känns ju himla proffsigt eller hur? Nej, om inte något akut händer tänker jag ringa när BVC/HC har sina telefontider.
Skicka en kommentar