2 april 2012

Sömnbrist.

Idag klev Lilltösen och jag (och Älsklingen?) upp klockan sex som vanligt men inatt fick Vi bara tre fyra timmars sömn sammanlagt under nattens gång. Jag hade råkat somna med Lilltösen vid nattningen och sovit några timmar så jag var ju långt ifrån trött när det var läggdags.

Vi låg och vände och vred på oss till klockan var strax efter ett och jag han precis somna så vaknade Lilltösen. Till skillnad från tidigare nätter (de flesta nätter) så kunde hon dess värre inte somna om trots att hon hade fått nappen.

Vi försökte med allt möjligt men Lilltösen ville inte somna om. När klockan hade blivit så mycket som halvtre tre så tog därför Älsklingen med sig Lilltösen och lade sig i vardagsrumssoffan istället så i alla fall jag skulle få sova (eftersom det är jag som oftast brukar kliva upp med Lilltösen på morgonen).

Vet inte vad klockan var när jag till slut lyckades somna men klockan sex vaknade som sagt Lilltösen. Det har varit en väldigt tungsam dag idag med andra ord och jag har tagit varenda tillfälle jag haft till att sova när jag lagt Lilltösen. Nu hoppas jag bara att det går lättare att somna ikväll så det inte blir sådär sent inatt också.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , .

0 kommentarer:

Skicka en kommentar