12 april 2012

Stackars Lilltösen.

Tidigare idag ringde jag till Barnmottagningen och berättade om Lilltösens kräkningar och efter en stund rekommenderade i alla fall sköterskan oss att prova någonting som heter Klyx (mer om telefonsamtaler finns att läsa här).

Klockan elva var vi därför på Apoteket. Jag berättade att jag pratat med en sköterska på Barnmottagningen och att hon hade sagt att vi skulle köpa Klyx åt Lilltösen.

Hon i kassan plockade i och med det fram en förpackning med Klyx och förklarade för oss hur man använder det. Det blev dock ytterligare ett samtal till Barnmottagningen eftersom det inte var någon på Apoteket som visste hur mycket vi skulle ge Lilltösen.

Foto: Malin Stensson.
Det blev däremot ganska sent innan vi till slut bestämde att jag skulle ge henne Klyx (jag tror klockan var närmare sju). Hade jag kunnat hade jag däremot velat avstå helt för jag tyckte så synd om Lilltösen som skulle behöva bli utsatt för något dylikt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , .

0 kommentarer:

Skicka en kommentar