13 maj 2012

En tröttare pappa.

Inatt vaknade Lilltösen klockan tre och hon praktiskt taget skrek rakt ut. Jag fick nästan känslan av att hon var rädd, som om hon hade drömt en mardröm. Bara det inte blir som igår natt, tänkte jag medan jag gick fumlade mig fram i mörkret mot spjälsängen och Lilltösen.

Jag brukar för det mesta ta med Lilltösen till vår säng om hon vaknar på nätterna och det brukar för det mesta vara väldigt mysigt att ligga och krama om Lilltösen tills man själv somnar om. Men det finns även undantag och inatt var ett sådant.

Hon vände och vred på sig och ibland kunde man till och med tro att hon höll på att bestiga ett berg. Hon kravlade sig över mig. Hon vände på sig och skulle sova skavfötters. När hon efter mycket kravlande och vändande äntligen låg still ger hon mig ett knä mellan benen.

Klockan kvart över fem vaknade Lilltösen och ville kliva upp. God morgon.

Foto: Malin Stensson.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , .

0 kommentarer:

Skicka en kommentar