9 maj 2012

Lilltösens Farmor hjälper till.

Idag har Lilltösens Farmor varit här på besök för tredje gången den här veckan (om jag inte räknar alldeles tokigt). Många gånger har det i alla fall blivit under den gångna veckan. Men jag är mer än tacksam över det.

Att det kan vara skönt med avlastning någon gång ibland är verkligen ingenting jag försöker dölja utan snarare tvärtom (mer om det finns att läsa här). Det är jobbigt vissa veckor och det är något man bara får acceptera (vare sig man vill eller inte).

Det blir lite sömn, ibland ingen alls, man blir trött och det drabbar i sin tur ens humör och sedan blir ingenting som det borde. Det är sådana gånger jag ringer Lilltösens Farmor för att höra om inte hon skulle kunna komma förbi några timmar.

Jag ser väl ingenting fel i att ringa Lilltösens Farmor så fort det blir jobbigt heller, för hon ställer mer än gärna upp och tycker att det bara är kul att få vara några timmar med sitt barnbarn och busa, vilket jag tror att många mor- och farföräldrar tycker.


Foto: Lars-Erik "Larschan" Ekström.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , .

0 kommentarer:

Skicka en kommentar