8 juni 2012

Lilltösens ena farbror tar studenten.

Idag började vi dagen med att möta upp Lilltösens farmor och äldsta farbror på blomsteraffären för att sedan gå tillsammans därifrån till kyrkan för att kolla på gymnasieskolans skolavslutning och när Lilltösens ena farbror tar studenten.

I kyrkan höll rektorn tal, ett tal som påminde lite om det tal som min rektor höll när jag själv tog studenter för ett antal år sedan (närmare bestämt sju år sedan).

En timme senare avslutades det hela med en Den blomstertid nu kommer (om jag inte minns fel) och efter det var det dags för alla studenter att kliva på sina lastbilar, bilar med släp och allt vad det kunde tänkas vara.

Foto: Lars-Erik "Larschan" Ekström.
När Lilltösens farbror hade åkt några varv runt centrum med sin klass på deras lastbil var det äntligen sommarlov för honom (om man säger sommarlov när man i själv verket blir arbetslös).

Senare under kvällen fick Lilltösens farbror följa med oss hem eftersom det skulle vara någonting mer för studenterna här på orten men när Lilltösens farbror och jag gick för att kolla strax efter klockan åtta var det hur lugnt som helst i centrum.

Vi gick hem igen och satte oss vid datorn och letade fram telefonnummer till en massa tjejer i hans klass och skickat meddelande till flera av dessa och till slut fick vi faktiskt reda på vart alla var någonstans.

Den här gången tog vi bilen och efter bara någon minut var vi framme. Jag svängde in på en parkering och såg massor av tjejer med vita klänningar och studentmössor så där släppte jag av Lilltösens farbror, varpå flera av dessa tjejer skrek och vinkade som galningar när de såg Lilltösens farbror.

Hur den natten slutade eller vad som hände under nattens gång är det nog däremot bara Lilltösens farbror som vet. Jag fick bara veta att han hade stannat där med alla dessa tjejer med vita klänningar och studentmössor till klockan halvtre på natten.

Läs även andra bloggares åsikter om , , .

0 kommentarer:

Skicka en kommentar