10 juni 2012

Söndagsmys med glass.

Idag fick jag en barnfilm som jag själv har varit lite nyfiken på några veckor (det är sådana här gånger som det kan vara skönt att vara småbarnsförälder för då är det ingen som kollar konstigt på en om man sitter och kollar på barnfilm).

Jag plockade fram var sin hemmagjord glass (gjord på juice) till mig och Lilltösen,
sedan satte Vi oss tillsammans i vardagsrumssoffan och startade barnfilmen.

Foto: Malin Stensson.
Lilltösen verkade dock tycka att det blev för kallt med glass för hon blev jätteledsen om hon råkade bita för stora bitar. Om jag hackade små bitar och gav henne på sked gick det däremot bättre men jag blev nästan lite osäker på om man kanske inte får ge småbarn glass?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , .

1 kommentarer:

Tina sa...

Vad mysigt. Jag älskar tecknade/animerade filmer så jag är överlycklig att få se dem tillsammans med Lilly.

Vi gav Lilly glass när hon var sjuk och hade feber (hon var så dålig på att få i sig vätska på annat sätt). Sen när hon har varit frisk har hon fått någon gång som "lördags-mys". Ibland gör inte så mycket (tycker jag), det är väl värre om det blir varje dag.

Skicka en kommentar