21 april 2015

Första dagen på förskolan.

Idag har Lilltösen varit på förskolan för allra första gången sedan hon fick diagnosen Cystisk Fibros och började äta alla dessa tabletter.

Kom överens med förskolan att om det skulle vara några konstigheter, att de i sådana fall kunde skicka ett meddelande och att jag sedan ringer upp så fort jag kan. Men det kom inget meddelande klockan tolv, inte något meddelande klockan ett och inte heller något meddelande klockan tre.

Väl på förskolan frågade jag hur det hade gått och får till svar att det har gått bra. I samband med att Lilltösen hör att jag frågar det springer hon iväg för att hämta tablettasken som jag gjorde ordning åt henne för att hon skulle kunna ha med på förskolan.

Lilltösen visar att tablettasken är slut på tabletter så när som på en Creon 10000 (som jag hade lagt med en extra baserat på vad hon skulle få för fika på eftermiddagen). "Titta Pappa, det är slut. Alla tabletter är i min mage."

Läs även andra bloggares åsikter om , , , .

0 kommentarer:

Skicka en kommentar