8 augusti 2011

Arton månader tillsammans.

På onsdag firar jag och Älsklingen att Vi har varit tillsammans i arton månader.
Det var i mitten av januari. Klockan var strax efter tre på eftermiddagen och jag satt i Härnösand på en av veckans alla föreläsningar. Jag satt längst bak i salen och två rader framför mig satt Hon. En jättesöt tjej med kort brunt hår, blågröna ögon och ett par svarta glasögon. Hon hade på sig ett vitt linne, en blå blus, ett par jeans och svarta stövlar.

Det var den tionde februari. Det var en onsdag. Det var första gången vi träffades. Klockan var strax före tio och jag mötte upp Henne på centrum. Vi kramade om varandra.

Väl hemma hos mig så visade jag Henne runt i lägenheten. Hon somnade i min soffa. Jag lade mig lite försiktigt bredvid Henne. När hon vaknade så kysstes vi. Vi kysstes. Jag blev förälskad.
Det känns egentligen rätt overkligt att sitta och blicka tillbaka på hur allting började. Tänker man dessutom på vad vi har hunnit med under de arton månaderna som vi varit tillsammans så är det trots allt en del.

Foto: Malin Stensson - Sex månader tillsammans.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , .

0 kommentarer:

Skicka en kommentar