10 augusti 2011

Ett och ett halvt år tillsammans.

Idag för exakt ett och ett halvt år sedan så träffade jag Älsklingen för första gången.
Det var en onsdag. När klockan började närma sig tio och jag var halvvägs ner på centrum så ringde Hon igen: Nu är jag framme. Jag står bakom Pizzerian, mitt emot Konditoriet. Det dröjde inte allt för länge innan jag också var där, Hon stod där på trottoarkanten och såg ut som hon var vilse. Hon var så fin. Jag ville bara springa fram och ge henne en kram.

Väl hemma hos mig så visade jag Henne runt i lägenheten. Hon somnade i min soffa. Jag lade mig lite försiktigt bredvid Henne. När hon vaknade så kysstes vi. Vi kysstes. Jag blev förälskad.
Idag vaknade vi klockan sex av att lilltösen tyckte det var dags att stiga upp. Alldeles på tok för tidigt enligt mig och Älsklingen men tydligen alldeles lagom för lilltösen.

Min överraskning till Älsklingen var frukost i hotellfrukoststuk. Av allt det jag hade valt att duka fram kunde hon hitta bröd, vindruvor, cantaloupemelon, körsbär, choklad, färskpressad juice, tea och en tallrik gröt. På bordet låg även hennes present, ett litet paket i brunt omslagspapper med guldfärgat presentsnöre och ett guldhjärta på.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , .

0 kommentarer:

Skicka en kommentar