12 augusti 2011

Somnade i soffan tillsammans med lilltösen.

Igår vaknade lilltösen strax före klockan fyra och det blev väl ett litet äventyr i sig bara av att det var så pass tidigt på dygnet. Det brukar se sig naturligt att man gör en del tokiga saker när man är väldigt trött men framför allt nyvaken. Klockan halvsex hade vi i alla fall stökat klart efter diverse missöden.

Jag har väl alltid tyckt att halvsex har varit lite i det tidigaste laget under några veckor tillbaka vilket även visade sig strax efter klockan nio på kvällen då jag somnade i soffan tillsammans med lilltösen.

Idag vaknade lilltösen strax efter klockan fem och det blev väl ett litet äventyr även den här morgonen men den här gången utan Älsklingen och utan diverse missöden.

Vi klädde på oss och gick ut på en promenad men det blev tyvärr ingen långpromenad eftersom det var väldigt kyligt ute, termometern visade på tre plusgrader och när vi kom tillbaka så såg jag att det till och med var frost i grannens blomrabatt.

Det har varit mycket mys här på morgonen och i skrivandes stund så har jag en väldigt nöjd liten tös i min famn. En av oss börjar dock se en aning sliten ut och det är inte lilltösen. Två tidiga morgnar efter varandra börjar sakta att sätta sina spår.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , .

0 kommentarer:

Skicka en kommentar