21 oktober 2011

Pappa Magazine.

Ända sedan Älsklingen var gravid i sjätte månaden har det hänt att hon köpt en gravidtidning eller familjetidning sådär emellan åt. Hon prenumererar till och med på Vi föräldrar så att den ramlar ned i brevlådan en gång i månaden.

Idag när jag stod och väntade på bussen inför mitt tredje och sista byte så fördrev jag min tid med att kolla bland alla tidningsställ, tror det var sex tidningsställ allt som allt och gissningsvis runt hundra olika tidningar. I ett av tidningsställen stod det en tidning som var i olika gråa nyanser och med underrubriker i orange. PAPPA MAGAZINE - Sveriges enda pappatidning.
PAPPA MAGAZINE har fått stämpeln ny tidning och första numret släpptes i handeln elfte oktober. Ungefär hälften av innehållet fokuserar på papparollen, medan den andra delen riktar in sig på livsstil – som mode, klockor och bilar. Målgrupp är de som ska bli pappor och pappor med barn upp till sex år gamla.
Foto: Lars-Erik "Larschan" Ekström.
Tycker jag att PAPPA MAGAZINE lever upp till förväntningarna? Jag har faktiskt skickat in den medföljande blanketten om att jag vill prenumerera på tidningen.

Referenser:
Resumé. (2011). Titta Mama, här kommer Pappa. Tillgänglig: [www dokument] 2011, oktober, 21. URL http://www.resume.se/nyheter/2011/08/19/startar-pappatidning/.

Dagens Media. (2011). Här är Pappa Magazine. Tillgänglig: [www dokument] 2011, oktober, 21. URL http://www.dagensmedia.se/nyheter/print/tidskrifter/.

Läs även andra bloggares åsikter om , , .

1 kommentarer:

Tina Strömberg sa...

Marcus Birro Sveriges mest mediakåta man. Han är ju överallt.

Skicka en kommentar