18 januari 2012

Första blöjbytet på Lilltösen.

Jag kommer ihåg när jag för första gången skulle byta blöja på Lilltösen. Hon vara bara någon timme gammal och hade bajsat. Någonting som påminde mer om en blandning av bläck och klister än någonting som skulle kunna vara bajs skymtade i blöjan när man vek under bodyn för att kolla efter.

Vi går ut ur vårt rum på BB och går till skötbordet som står en bit utanför i korridoren. Jag lägger Lilltösen på skötbädden och börjar ta av henne kläderna. Då kommer det som en chock - Herregud hon är ju jätteliten, inte kan jag byta blöja på någon så liten. Jag kommer att göra illa henne.

Jag kommer så väl ihåg känslan, jag stod där med Lilltösens fötter i min ena hand och våtservetter i den andra och fundera på vad jag skulle ta mig till. Jag var fullt övertygad om att jag skulle göra illa henne.

Foto: Ida Stensson.
Men det gick faktiskt helt okej, något som är helt förståeligt nu åtta månader senare är väl hur fumlig jag kände mig och vilken tid jag tyckte att det tog innan hon fick på sig den nya blöjan, men huvudsaken var väl att jag inte gjorde illa henne?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , .

2 kommentarer:

Tommy Kjaersgaard sa...

Gud vad supergullig hon är. Den bilden får mig själv att längta ännu mer tills min lille vän kommer...

Magnus sa...

Haha. Ja den där blandning av bläck och klister. Den blåste upp som en liten ballong och sambon höll på att garva loss stygnen från snittet.

Skicka en kommentar