25 februari 2012

Lördagen är här och det är en trött Pappa också.

Idag var det en sådan där dag som jag kunde göra vad som helst för att få ligga kvar i sängen men Lilltösen vaknade strax efter klockan fem och tyckte att det var dags att kliva upp.

Det har väl inte blivit så många timmars sömn den här veckan då Lilltösen har kommit in i en period då hon tycker att det är dags att kliva upp runt klockan fem. I måndags blev det klockan fem, tisdag lika så, i onsdags blev det halvsex, i torsdags blev det fem igen och igår blev det så tidigt som klockan fyra.

Foto: Malin Stensson.
Snart vet jag inte vad jag tar mig till, som det är nu så känns det ju nästan som att det inte är någon idé att överhuvudtaget gå och lägga sig, jag menar somna lagom till klockan tolv och sedan behöva gå upp och ge Lilltösen nappen några gånger under nattens gång för att sedan orka kliva upp klockan fem?

Om det hade varit fem timmar regelbunden sömn då men fem timmar oregelbunden sömn flera dagar i rad? Frågan är väl dock om det bara är att stå ut och hoppas att det ordnar till sig inom någon vecka? Om inte, ska man då låta henne sitta i sängen och skrika till klockan är sex och jag tycker att det är lagom tid att stiga upp?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , .

2 kommentarer:

Tommy Kjaersgaard sa...

Alice håller koll på pappa sin.

Tina sa...

Lilly har också haft en "stök" period, speciellt runt småtimmarna mellan 1-4 och helst skulle hon kliva upp kl 6 men vi klev/kliver ALDRIG upp då. Vi har alltid varit stenhård och aldrig tagit upp henne från sängen när hon har donat. Bara lyft över henne till våran säng och fortsatt "tutt-fighten" där och nu har det varit lugnt några veckor. Fast jag tror dock att hon hade en period, de brukar ju ha det de små.

Skicka en kommentar